2 kommentarer
Fest: fest
|
2007-06-20 kl 18:36
|
|
|
Då jag använder kerio eller zonealarm fungerar lan normalt men om jag vill använda wlan istället så fungerar inte brandväggen utan jag måste stänga den för att komma ut på internet. Alla inställningar är exakt lika för båda wlan och lan.Hoppas någon har ett svara farför det inte fungerar? |
|
|
2007-06-20 kl 18:56
|
|
|
Du använder väl ett annat IP när du har wlan eller använderdu samma som i Lan? |
|
|
2007-07-16 kl 21:59
|
|
|
Jag har dhcp på. Laptopen har dessutom blivit ominstallerat men utan nätverkskort. Enda sättet att komma till internet är via wlan. Så vad kan vara problemet? |
|
|
2007-07-17 kl 09:44
|
|
|
Har du lagt till SSID?På min router så får jag även lägga in Wireless Station Access List, där deolika trådlösa IP:n läggs till |
|
|
2007-07-23 kl 20:37
|
|
|
Det fungerar då jag stänger av brandväggen. Så allt är ok. Men då jag sätter på brandmuren slutar internet och nätverket att fungera.Detta problem har jag på två olika laptopar. |
|
|
2007-07-24 kl 15:18
|
|
|
Om det funkar när du stänger av brandväggen så är brandväggen fel konigurerad,du måste "tala om" för brandväggen vika program och datorer som ska hatillgång till internet.Jag kan tyvärr inte din brandvägg, men det borde finnas i hjälpen hur dulägger till datorer och program.Lycka till |
|
Kom in i diskussionen
Senaste frågorna
Datormagazin är datortidningen för dig som vill veta mest.
Vår ambition är att göra en tidning med djupare och mer avancerade artiklar än vad du hittar i andra datortidningar. Samtidigt väjer vi inte för att på ett handfast sätt förklara hur saker och ting fungerar. Du ska alltid känna att du har nytta av tidningen.
Välkommen till Sveriges största tidskrift för avancerade datoranvändare!