Test: Samsung Galaxy SII LTE I9210
8 kommentarer
Metty: supernöjd med SGS2 LTE
|
2012-06-13 kl 13:08
|
|
|
Jag prövade D-links nya homeplug-system, poweline 500. Den "fejkar" en internetkabel, fast över elnätet. Jag drog internet ut till ett garage på tomten och mäter därifrån 50Mbps in till huset. Den låga hastigheten beror på att jag kopplade homeplugsen förbi en fas. |
|
|
2012-06-13 kl 23:14
|
|
|
De nya digitala elmätarna stoppar homeplug adaptrarnas signaler så i det här fallet är det troligen inget bra alternativ. |
|
|
2012-06-14 kl 00:26
|
|
|
Ähum, Jonte. Du kollade inte mina länkar, tror jag? Den andra går till en Ubiquiti Nanostation... Problemet är bara att det blir ungefär tre gånger så dyrt som de Yagi-antenner jag föreslår i den första länken. |
|
|
2012-06-15 kl 10:53
|
|
|
Reuter, din länk är bruten men jag rekommenderar att testa två Yagi antenner om de går att koppla in. |
|
|
2012-06-26 kl 20:58
|
|
|
Hej! |
|
|
2012-06-26 kl 22:44
|
|
|
Jag tycker att Datormagazin borde ha informerat om att maximal tillåten uteffekt utan tillstånd är 100 mW (se t.ex. http://www.pts.se/upload/Foreskrifter/Upphavda/PTSFS-2004-8.pdf). Antenner med förstärkning riskerar att göra dig olaglig. Det är ungefär som att skriva en guide i hur man laddar ned film från "Pirate Bay" utan att beröra brott mot upphovsrätten. I bägge fall ger säkert många läsare blanka fan i vilket men det är lite osnyggt att inte ta upp problemet. |
|
|
2012-06-28 kl 10:09
|
|
|
Det första rådet i svaret från Anders Reutersvärd vill jag kraftfullt varna för, såvida Anders inte med nätverkskabel avser fiber. Att hänga upp en kopparkabel är att installera en åskledare. |
|
|
2012-06-28 kl 11:57
|
|
|
Ingvar: Det är sant. Stryk upphängningen. Nedgrävning fungerar fortfarande. |
|
|
2012-06-28 kl 23:52
|
|
|
Men en riktantenns funktion är just att förstärka signalen i en specifik riktning (på bekostnad av de andra rikningarna). PTSFS 2010:8 120§ säger "Högsta effekt: 100 mW e.i.r.p.". Lite kort om EIRP kan du läsa här: http://www.motalaradio.se/eirp/ |
|
|
2012-07-06 kl 12:23
|
|
|
Men om man bara använder riktantenner för mottagning så är det väl helt ok? Fast då vill det ju till radioutrustning som har separata kontakter för utsignal och insignal förstås. |
|
|
2012-10-19 kl 07:44
|
|
|
Kravet på 100mW avser förstärkaren i sändaren och har ingenting med antennval att göra! |
|
|
Genom att använda en teknik som kallas för reCAPTCHA får vi hjälp att
bekräfta att du är människa och inte spamrobot. På samma gång hjälper du till i ett stort
projekt att digitalisera gamla böcker.
eller använd vanliga svarsrutan
Fyll i orden som visas nedan i rutan strax undertill. |
||
Kom in i diskussionen
Senaste frågorna
Datormagazin är datortidningen för dig som vill veta mest.
Vår ambition är att göra en tidning med djupare och mer avancerade artiklar än vad du hittar i andra datortidningar. Samtidigt väjer vi inte för att på ett handfast sätt förklara hur saker och ting fungerar. Du ska alltid känna att du har nytta av tidningen.
Välkommen till Sveriges största tidskrift för avancerade datoranvändare!