2 kommentarer
Reuter: Du har så rätt, sprintaren - siffran var tilltagen lite väl i överkant... Tack för rättelsen, texten är nu korrigerad.
|
2011-10-06 kl 20:56
|
|
|
Visst gratis är ju gott. Men och ett stort "MEN" i regel tillåter inte ISP=internet leverantör. Att man länkar kablar från en lägenhet/hus till en annan. Skulle det av någon anledning bli någon juridiskt knas som leder till åtal så brukar det även vara den som delar tråd till andra som blir medskyldig och ersättning skyldig även till ISP. |
|
|
2011-10-06 kl 22:28
|
|
|
Att gräva ner nätverkskabel i trädgårdsslang är enligt mig lite farligt då det lätt samlas vatten i slangen vilket kan frysa och då kläms kabeln av eller skadas, jag har själv testat den hårda vägen. Gräv ner den som den är och se till att inga vassa stenar mm kan skada, och inga skarpa böjar på kabeln. Detta har nu fungerat 5år hos mig. |
|
|
2011-10-06 kl 23:29
|
|
|
Givetvis måste slangens ändar vara inomhus. |
|
|
2011-10-06 kl 23:45
|
|
|
Det skall absolut inte vara en skärmad kabel eftersom då kan jordpunkterna i de 2 fastigheterna kopplas ihop via skärmen i nätverkskabeln och det kan uppstå vagabonderande strömmar på flera Ampere. Detta kan leda till störningar i kabeln, kraftiga elektriska fält eller rent av en brand. |
|
|
2011-10-07 kl 00:23
|
|
|
Hej! |
|
|
2011-10-07 kl 08:23
|
|
|
Jag har för mig att jag läst i Datormagazin en artikel om att bygga egen riktantenn. Någon som minns? |
|
|
2011-10-10 kl 15:24
|
|
|
"Under skinnet på dina antenner", Datormagazin 11-2011, sidorna 80-82. |
|
|
Thomas Forsberg
Redaktör Datormagazin |
|
|
2011-10-18 kl 16:21
|
|
|
Såsom yrkesskadad, pensionrad planeringsingenjör, vill jag starkt rekommendera en fiberoptisk lösning. Den eliminerar både vagabondrande strömmar och risk för EMP, dvs skador vid åsknedslag. |
|
|
Genom att använda en teknik som kallas för reCAPTCHA får vi hjälp att
bekräfta att du är människa och inte spamrobot. På samma gång hjälper du till i ett stort
projekt att digitalisera gamla böcker.
eller använd vanliga svarsrutan
Fyll i orden som visas nedan i rutan strax undertill. |
||
Kom in i diskussionen
2 kommentarer
Reuter: Du har så rätt, sprintaren - siffran var tilltagen lite väl i överkant... Tack för rättelsen, texten är nu korrigerad.
Senaste frågorna
Datormagazin är datortidningen för dig som vill veta mest.
Vår ambition är att göra en tidning med djupare och mer avancerade artiklar än vad du hittar i andra datortidningar. Samtidigt väjer vi inte för att på ett handfast sätt förklara hur saker och ting fungerar. Du ska alltid känna att du har nytta av tidningen.
Välkommen till Sveriges största tidskrift för avancerade datoranvändare!