dmzlabs.se ur funktion? / av Conjoiner

• 4 svar
dmzlabs.se ur funktion?
2011-06-26 kl 14:32

Länkereferensen på sidan 28 till "http://dmzlabs.se/testmetoder" i nr 8, 2011 verkar inte fungera? Jag hamnar på grunddomänen och en bild som inte går att ta sig vidare från.

Kan ni fixa till den eller på annat sätt förmedla testmetoderna eftersom de flesta tabeller i testet blir menigslösa om man inte kan förstå vad de olika indextalen betyder?

2011-06-30 kl 09:42

Hej,
Miss av oss, pga sjukdom på redaktionen. Informationen som saknas kommer att finnas på plats innan dagen är slut i dag tors 30/6. Beklagar förseningen.
/DMZ-red

2011-07-03 kl 20:56

Ingen ko på isen och jag hoppas att han/hon kryat på sig.

Jag hittar dock inte den utlovade förklaringen till hur de olika indexsiffrorna i tabellerna skall tolkas. Eller finns den i videosnutten som jag (jag erkänner visst mått av semesterlathet här) inte orkat titta på...?

2011-07-04 kl 16:40

Det är det nedan som beskriver indexsiffrorna. Se testet av just Intel sockel 1155 på sidan 33 i nummer 8-2011. Där hittar du enheterna med index 1.

Övergripande testresultat
När vi har våra olika testresultat jämförs dessa med vår referensplattform som är ett Core i7-2600K-system, som körs i 3,4 gigahertz med 4GB DDR3 RAM och en 7200-varvs hårddisk. Alla skrivbordsdatorer testas med upplösningen 1 920 x 1 080. Bärbara datorer testas i den maximala upplösning som den inbyggda skärmen klarar.
Varje resultat omvandlas till en siffra relativ till referensplattformen. Med andra ord är en dator som fått resultatet 2,0 dubbelt så snabb som referensplattformen. De tre delresultaten kombineras till ett sammanslaget resultat för hela plattformen, för att det ska vara enklare att jämföra med andra maskiner.

Beklagar sent svar, hoppas att du får en fortsatt skön semester.

• 4 svar

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Datormagazins besökare

Hitta uppdateringen

2 kommentarer

Georg Wiberg: Jag hade fel :( det går inte att söka på det viset.

Månadens fråga

• När du behöver införskaffa ett program...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrevet Uppsnappat

Uppsnappat har i över tio år levererat de senaste IT-nyheterna till tiotusentals läsare. Som prenumerant får du nyhetsbrevet varje tisdag och torsdag.
Uppsnappat är helt gratis, så varför inte teckna en prenumeration redan idag?

För dig som vill veta mer: prenumerera

Datormagazin är datortidningen för dig som vill veta mest. Vår ambition är att göra en tidning med djupare och mer avancerade artiklar än vad du hittar i andra datortidningar. Samtidigt väjer vi inte för att på ett handfast sätt förklara hur saker och ting fungerar. Du ska alltid känna att du har nytta av tidningen.
Välkommen till Sveriges största tidskrift för avancerade datoranvändare!

Beställ prenumeration och betala direkt online

• Datormagazin 9-2014

• Datormagazin 8-2014

• Datormagazin 7-2014

• Datormagazin 6-2014

• Datormagazin 5-2014

• Datormagazin 4-2014

• Datormagazin 3-2014