Välkommen till nya Datormagazin Forum / av Peter

• 26 svar
Välkommen till nya Datormagazin Forum
2010-10-06 kl 14:11

Nu har vi öppnat vårt helt nya forumsystem och vi välkomnar varmt både gamla och nya medlemmar.

De gamla inläggen finns självklart kvar, men finns under avdelningen Arkivet som du hittar längst ner i listningen.

Alla medlemmar kommer att få mer information via e-post och stöter du på problem är det bara att höra av dig till oss på adressen webbsupport@egmont.se.

Vänliga hälsningar,

Datormagazin

2010-10-06 kl 15:59

Funkade ju fint att logga på och sedan ändra lösenordet, logga av och
logga in igen med det nya. :-) :-)

Detta funkade dock inte så bra:
Komplett manual till EosCode hittar du här. ochnär man klickat så koimmer man hit: :-(

http://www.datormagazin.se/information/formateringskod.php

Sedan hittar jag inte hur man ställer in vilken textstorlek och typsnitt man vill ha på sidan.
Kommer kanske på mera senare när man snurrar runt och det är ju inget akut heller. ;-)

2010-10-06 kl 16:12

Kul att ha dig med till nya forumet! Jag felrapporterar länken till webbavdelningen. Tills de åtgärdar felet kan du läsa mer om EosCode här: http://www.fz.se/information/formateringskod.php

//Mats

2010-10-06 kl 16:34

Tackar :-)

2010-10-06 kl 16:58

Kul att forumet är igång igen. Ser att många redan aktiverat sina gamla konton. Förhoppningsvis blir det en del aktivitet på forumet igen också.

Men jag undrar över antal ämnen och inlägg. Just nu anges för rubriken "Redaktionellt" att den innehåller 3 ämnen och 5 inlägg. Men sen hittas endast ett ämne, och där finns 4 inlägg. Och för det ämnet anges att det är 4 svar. Men jag ser endast 3 svar, utöver det ursprungliga inlägget. Det senare kan ju vara en definitionsfråga, men för min del är första inlägget i tråden inget svar. Och var tog de 2 andra ämnena vägen. Är det kanske bara jag som inte lärt mej hitta än.

EDIT: Antalen avser förstås status före mitt eget inlägg.

2010-10-06 kl 17:48

Hittade ett fel när man klickar under "Kom in i diskussionen" till hö. " Nya Datormagazin.se
4 kommentarer " så blir man urloggad!!!! som nu när jag skulle lägga till detta
Detta fel finns även när man klickar på Bilderna på testerna längst nere.

Inkonsekvens vid klick på Ikoner, ibland kommer man till en ny flik ocjh ibland så går man
vidare till den nya sidan och därmed försvinner DMZ.
T.ex PCGAMER ikonen nästan längst ner så kommer man till en ny flik :-)
(borde alltid vara så även på länkar till andra sidor).
och längst nere till vä EGMONT så kommer man dit i nuvarande flik :-(
Båda leder ju visserligen till avsedd sida men inte på ett och samma sätt.

Sedan hittar jag inte de "goa" Smileys :-( när jag kör med Opera 10.62 som är den senaste
Jag knappar in dem så som jag kommer ihåg några av dem.

Bra gjort i alla fall av er att komma ut nu med som jag ser det bara "lite" småfel.

Stor tack till er alla som varit med och fått fram denna site. :-)

2010-10-06 kl 17:51

Detta var en efterlängtad dag.
lycka till DMZ

2010-10-06 kl 18:59

Äntligen!
Lycka till DMZ.

2010-10-07 kl 17:12

Jag hittade några småfel till idag.

Under menyn "Fråga experten"

1. Länken "Grafik och bild" funkar inte.

2. ---"--- "Övrig hårdvara" -----"-----

3. Om man är på http://www.datormagazin.se/bilder/album.php?id=15263 och klickar på
Bilder i "Länkmenyn Hem Bilder Datormagazin Bild" så kommer man till att Sidan kunde inte hittas

4. Startknappen i huvudmenyn, vad är tanken bakom de andra där men inte hela menyraden
förutom att man kommer snabbt till "Förstasidan" eftersom samtliga nås på
menyraden "Nyheter, Tester, Artiklar, Community, Tidningen, Om Datormagazin"

Förövrigt så tyckte jag att det gick riktigt snabbt här inne vid middagstiden
och ett par timma frammåt,:-) men nu är det tyvärr sirap igen. :-(

Glada tillrop kommer för övrigt. :-)

2010-10-07 kl 18:49

Härligt att forumet är igång igen. :)

2010-10-18 kl 19:43

Jag saknar (hittar inte) knappen "Visa nytt innehåll", eller "Visa nya inlägg", dvs nytt innehåll sedan senaste inloggning, som hos de flesta forum.

/Sir_N

2010-10-22 kl 20:49

Sir_N: För mig finns knappen längst upp på http://www.datormagazin.se/forum

Länken pekar på http://www.datormagazin.se/forum/list.php?read=2

Mikael Falkvidd: bloggar om teknik, affärsidéer och entreprenörskap
Kortsaldo - hur mycket pengar har du åkt för på ditt Västtrafik-kort
2010-11-30 kl 15:36

BUGG:
När jag skulle skriva ett inlägg ang. stavningsproblem i Office "En vädjan till Microsoft
Publicerad 2010-11-26 16:08
" så när jag klickar på knappen Skicka kommentar, så hamnar jag på en felsida, att sidan ej existerar, går jag tillbaka så står texten kvar i rutan.

Med vänlig hälsning
Jan Lindam
2010-12-01 kl 06:21

MeM skrev:
Sir_N: För mig finns knappen längst upp på http://www.datormagazin.se/forum

Länken pekar på http://www.datormagazin.se/forum/list.php?read=2

Det var Adblock Plus i Firefox som tog bort knappen "Olästa inlägg", kanske en avsiktlig funktion införd av forumägaren?

Tack för svaret!

2010-12-06 kl 00:14

Om jag kör "Olästa inlägg" så dyker typ allt (52 sidor) från arkivet upp som oläst - även de som inte är olästa...

2010-12-07 kl 16:32

jxx skrev:
Om jag kör "Olästa inlägg" så dyker typ allt (52 sidor) från arkivet upp som oläst - även de som inte är olästa...

Samma sak för mig! Klickade på "Markera allt som läst", loggade ut, stängde Firefox samt körde Ccleaner.

Startade FF, loggade in på forumet och klickar på "Olästa mail". Fortfarande "Sida 1 av 15 - 1 2 3 ... 51 52 53 Nästa".

Ska de va så här, för att citera Sverker...

/Sir_N

2011-02-28 kl 16:28

Hej, jag har prenumererat på er tidning sen den startade.. Det är först igår jag skapa mig ett login... är väldigt positiv till er nya sajt!!! Men jag saknar fri ned laddningar var tog den vägen? I övrigt så tror jag det blir mer fart här då det inbjuder till diskution för alla intresserade datanördar :)

2012-01-10 kl 16:33

Vi ber om ursäkt för dålig återkoppling i denna tråd.
Jag har nu gått igenom felrapporterna och kan konstatera att allt fungerar som det är tänkt idag. Expertens länkar fungerar, de fria nedladdningarna är igång igen, och så vidare.

Finner du något i forumet eller på vår webbplats som inte fungerar som det ska är du varmt välkommen att skriva ett inlägg i denna tråd.

Thomas Forsberg
Redaktör
Datormagazin
2012-01-10 kl 17:55

Tack för det, fri nedladdning var inte lätt att hitta ;=).

2012-01-11 kl 15:08

De programtips som vi publicerar finns även på vår startsida, www.datormagazin.se.

Thomas Forsberg
Redaktör
Datormagazin
2012-02-02 kl 13:07

Vad är det för skillnad på länkarna högst upp??
Forum " Datormagazins forum "

2012-02-02 kl 13:22

Lillen skrev:
Vad är det för skillnad på länkarna högst upp??
Forum " Datormagazins forum "

Gissar att "Datormagazins forum" är en kategori i sig i forummjukvaran, varav breadcrumb-navigationen längst upp ser ut så.

Blogg om webbutveckling
2012-02-02 kl 13:52

Andreas har helt rätt.
I praktiken är det därför ingen skillnad mellan länkarna.

Thomas Forsberg
Redaktör
Datormagazin
2012-02-02 kl 14:33

Alltså en länk förmycket som borde plockas bort vid uppdateringen som kommer med tiden.

2012-02-02 kl 15:44

Inget högprioriterat. Det finns andra åtgärder som bör åtgärdas före denna.

Thomas Forsberg
Redaktör
Datormagazin
2012-02-08 kl 13:27

Nä, det förstår jag.

Sedan har jag ett annat önskemål, det är Inolggade som står längst ner
varför kan det inte finns med hela tiden på hela siten?, t.ex i högerspalten under Månadens resultat eller längre ner där.

• 26 svar

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Datormagazins besökare

Sidblockering i hemmet

3 kommentarer

haroun: ""Eller så pratar man bara med sina barn om sånt här?"" Nu var det inte det han frågade efter, håll dig till ämnet. Var i frågan stod det något om några barn???

Månadens fråga

• Vad använder du för skrivare hemma?

Artikelkommentarer

Nyhetsbrevet Uppsnappat

Uppsnappat har i över tio år levererat de senaste IT-nyheterna till tiotusentals läsare. Som prenumerant får du nyhetsbrevet varje tisdag och torsdag.
Uppsnappat är helt gratis, så varför inte teckna en prenumeration redan idag?

För dig som vill veta mer: prenumerera

Datormagazin är datortidningen för dig som vill veta mest. Vår ambition är att göra en tidning med djupare och mer avancerade artiklar än vad du hittar i andra datortidningar. Samtidigt väjer vi inte för att på ett handfast sätt förklara hur saker och ting fungerar. Du ska alltid känna att du har nytta av tidningen.
Välkommen till Sveriges största tidskrift för avancerade datoranvändare!

Beställ prenumeration och betala direkt online

• Datormagazin 12-2014

• Datormagazin 11-2014

• Datormagazin 10-2014

• Datormagazin 9-2014

• Datormagazin 8-2014

• Datormagazin 7-2014

• Datormagazin 6-2014