Resurser på webben: Automatiserad support

Kylie.ai kallas en tjänst som analyserar meddelanden för att sedan förse supportpersonal med automatiska svar. Det går till så att Kylie analyserar tidigare information och väger in relaterad information.

Tjänsten ligger hos Amazon och de vidhåller att data tillhör dig, att de inte tittar på dina data, att allt krypteras och att de inte använder dina data för egna syften. Bara det att de lovar allt detta låter misstänkt.

Men ifall man kommer över det kan det här definitivt ligga i tiden. Kylie.ai kommer att övervaka all inkommande trafik till kundtjänst och generera automatiska svar. Det fungerar med e-post, SMS, Twitter och chatt och företaget har tecknat avtal med ett flertal stora företag.

https://www.kylie.ai

Av Patrik Brinkhäll

Den tryckta upplagan av Datormagazin har en fast avdelning kallad ”Resurser på webben”, där vi tipsar om intressanta lösningar på webben. Detta var en liten smak av föregående nummer 8 (nummer 9 finns i butik).

redaktionen

Om redaktionen

Datormagazin riktar sig till avancerade och intresserade datoranvändare och är även det enda magasinet i Sverige som har en fast sektion för bevakning av Linuxområdet men vi skriver om alla operativsystem.

Kommentera

*

Liknande artiklar