Onedrive fungerar inte

Fråga

Jag försökte ta bort Onedrive från min stationära Windows 10-dator så att jag kunde installera om det för att lösa ett problem med programmet. Jag vet inte om jag pausade det, raderade det eller vad som hände, men min Onedrive-mapp har inte längre ett blått moln, det har en liten rektangel med en blå låda inuti.

Jag följde nog inte proceduren korrekt. För att kunna ställa in ett Onedrive-konto måste jag komma åt rutan ”Inställningar” som gör att jag kan ”Lägg till ett konto” men jag har inget inställningsfält tillgängligt eftersom det inte finns något moln.

Sara

Svar

Jag antar att vi talar om skrivbordsprogrammet Onedrive och inte appen? Jag vågar inte gissa vad det är du gjort, men du skulle kunna försöka att helt enkelt återinstallera Onedrive.

Använd Utforskaren (inställd på att visa dolda filer och systemfiler) och navigera till mappen C:\Users\”Ditt användarnamn”\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\Update. Kör filen OneDriveSetup.exe, som du hittar där.

Nu bör du ha Onedrive tillbaka och kunna komma åt dina inställningar.

 

 

Anders Reuterswärd

Om Anders Reuterswärd

Anders har skrivit för Datormagazin sedan 1988. När tidningen lades ned blev det i stället High Score och därefter PC Hemma. Så småningom tillkom tidningen PC+, som efter några år slogs ihop med PC Extra och blev Datormagazin igen - cirkeln sluten. Anders är på flera sätt tidningens äldsta medarbetare och har försörjt sig på heltid som frilansare i över 20 år.

Kommentera

*

Liknande artiklar