Fråga

Jag använder Office 365 på en dator med Windows 10, 64 bit. Mitt antivirusprogram är Norton. När jag försöker spara en aktivitet i kalendern i Outlook får jag det här: ”Kan inte spara, har inte implementerats” (eller något i den stilen). Finns det någon enkel fix?

Carl Broman

Svar

Du skulle kunna prova att stänga av Norton en stund bara för att se om det gör någon skillnad. Men jag skulle gissa på att det handlar om något tillägg i Outlook. Felaktiga sådana ställer ofta till med mystiska problem.

Välj Alternativ i Arkiv-menyn och klicka på Tillägg. Här kan du se alla installerade tillägg och hantera dem genom att välja bland de olika typerna i rullisten längst ned och klicka på Gå.

Om något ser mystiskt eller onödigt ut, inaktivera eller ta bort det, särskilt om det är något som har med kalendern att göra. Du kan också experimentera genom att inaktivera ett tillägg i taget tills problemet förhoppningsvis försvinner.

 

 

Anders har skrivit för Datormagazin sedan 1988. När tidningen lades ned blev det i stället High Score och därefter PC Hemma. Så småningom tillkom tidningen PC+, som efter några år slogs ihop med PC Extra och blev Datormagazin igen - cirkeln sluten. Anders är på flera sätt tidningens äldsta medarbetare och har försörjt sig på heltid som frilansare i över 20 år. Från och med 2019 arbetar han dock bara halvtid - andra halvan tillbringar han som pensionär och trivs med det.

Skriv ett svar

Skriv din kommentar
Ange ditt namn här