Browsing: annons

Genom pandemin har våra arbetsplatser utvidgats och förflyttats från kontor till vardagsrum, caféer och sommarstugor. Företag och organisationer som tidigare aldrig haft en anställd arbetandes hemifrån har nu fått uppleva att ha halva styrkan eller mer på distans.

Den teknologiska utvecklingen går ständigt framåt i en rasande fart, vilket gör att det hela tiden dyker upp nya spelmetoder – både inom kommersiellt spel och inom gamingindustrin. Idag sker gaming och kommersiellt spel via datorn, telefonen, surfplattan eller spelkonsolen. Men vilka av alla spelsätt föredrar svenskarna? Och vilken plattform inom gamingindustrin dominerar egentligen i form av omsättning?

Spel på nätet har aldrig varit större, och tillväxten har i sin tur lett till att branschen utvecklas på flera sätt, från tekniska lösningar till faktiskt spelupplevelse. På senare tid har vi sett att gamification blivit allt vanligare för att dels locka fler spelare, men också för att hålla kvar dem.

Att hålla möten och föreläsningar över nätet är inget nytt. Det har vi hållit på med i ganska många år vid det här laget. Och för t.ex. frilansare med uppdragsgivare från andra sidan jordklotet har Skype varit ett oumbärligt verktyg för att hålla kontakt och diskutera arbetet face-to-face.